چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استان تهران خبر از غنی سازی آرد نانوایی های تهران برای کمک به رفع مشکل کم خونی قشر زیادی از همشهری هایمان را داد.

به گزارش ایسنا سعید شمس‌الدین گفت: از اواسط شهریور ماه سال جاری غنی سازی آرد در دستور کار دستگاهها قرار گرفته و بخش قابل توجهی از کارخانجات آرد استان را با آهن و اسید فولیک غنی‌سازی می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک، تشکیل این کمیته را در چارچوب وظایف شورای سیاستگذاری آرد و گندم استان تهران دانست و ‌افزود: قشر قابل توجهی از جمعیت استان بویژه زنان، دختران و همچنین کودکان مبتلا به کم خونی هستند و این برنامه در این راستا در نظرگرفته شده است، به گونه‌ای که هزینه‌های بعدی ناشی از این مشکل را به شدت کاهش داده و مشکلات را از بین می‌برد.

وی افزود: در این کمیته مقرر شد که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نسبت به تامین اعتبار غنی سازی آرد برای هر کیلو، 10 ریال اقدام کند.

شمس‌الدین با بیان اینکه انجمن صنفی کارخانجات تولید آرد به این رقم معترض بوده و با پیگیریهای ما از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار شد تا بررسی مجددی نسبت به هزینه‌ غنی سازی آرد انجام شود، تصریح کرد: در تهران 40 کارخانه تولید آرد وجود دارد که 5 کارخانه دستگاههای مربوطه خود را برای غنی سازی مستقر کرده‌اند، اما با توجه به حجم قابل توجه جمعیت در استان اراده بالایی را برای تامین این دستگاهها می‌طلبد.

کد خبر 1709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز